23. een goed begin van 2015

3 januari 2015 - Wellington, Australië

Na een natte nacht op mount Bruce in de middle of nowhere, zijn we op pad gegaan naar het bird sanctuary waar de Kiwi nog te zien is. In gedachten dat het misschien wel gesloten zou zijn op 1 jan, rustig aan gedaan op de campsite. Gelukkig was het open. Diverse bijzonder inheemse vogelsoorten gezien. En ondertussen diverse telefoontjes uit nederland gehad. Daar was het natuurlijk net 0.00 uur geworden. Na een heerlijk kopje koffie (waar je hier ook komt een goede espresso of cappu te krijgen!!) de reis naar wellington begonnen. Een mooie tocht langs de SH2 door diverse kleine plaatsjes heen. Aardbeien gekocht (zo groot hebben we ze niet in ned) en bij een oud kerkje gekeken. Veel houten gebouwen hier. Laatste stukje weer door een bergpas en op naar porirua. De camping waar Jon en Leonique staan, voor een gezamenlijke BBQ.
Om 17.00 uur op de camping en met elkaar lekker geborreld en daarna bij de keuken van de campsite de BBQ aangestoken. Nog een kopje thee/koffie in de camper, want het koelde behoorlijk af.

2 januari ons huisje weer opgepakt en naar Wellington centre gereden. Eerst naar de Lookout op Mt. Victoria en daarna in de stad naast het Te Pappa museum geparkeerd. Genoten van een kopje koffie bij de haven. Het is hier de Windy city, maar wij hebben mazzel en lopen heerlijk in ons blousje door de stad. Lopend de stad doorkruist en met de Cable Car naar de botanische tuinen. Een leuk (gratis!) museum over dit bijzondere trammetje als je bovenkomt. Hier is ook een film te zien over mensen die bij hun huis een soort kabelliftje hebben aangelegd om tegen de berg op te komen. Nu we deze film gezien hebben en door Wellington naar een free campground in Evans Marina rijden zien we overal langs de helling dit soort lifjes zitten. De parking van de lokale haven is gelijk een free campground, dus tussen alle busjes/spacecars en gammele vervoermiddelen een plekje voor de nacht gevonden. Lekker eten hebben we overdag al gedaan, dus nu even een simpele tosti met een kopje thee.

3 jan opnieuw met de camper de stad in en nu de fiets gepakt om wat verder door de stad naar een oud kerkje te rijden. Een beauty van een kerk, helemaal van hout gemaakt. Er is zo'n 20 jaar geleden een nieuwe kerk verderop gebouwd en men had bedacht deze te slopen !!!!!!!!!!! gelukkig is daar de bevolking tegen in opstand gekomen en wordt deze kerk nu vooral voor ceremoniele gelegenheden gebruikt. Vandaag zijn er 2 bruiloften en terwijl wij er rondlopen is een zangeres met pianist aan het oefenen voor de eerste. Zo worden we ook gelijk getrakteerd op een klein concert. Verder door de stad terug naar het centrum gefiets en even in de NZ equivalent voor Harrods, Kirkaldie&Stains rondgekeken. Dan op naar Te Pappa. Een super museum met natuur, historie en wisselende tentoonstellingen. Hier kan je wel 3 dagen rondlopen, maar na 4 uur zitten we echt vol met informatie. Een vije bij de haven gesmikkeld en opnieuw naar de free campground in Evans Bay. Morgenochtend om 8.00 uur de boot, en we moeten een uur voor tijd aanwezig zijn, dus wekker gezet en vroeg in het mandje.

1. Jan blokland:
    4 januari 2015
    Een goed begin is het halve werk. Nu naar het Zuider Eiland!