44. 24 uur vliegen en 36 uur reizen??

28 januari 2015 - Hong Kong Int Airport, China

28-1-2015 Zo, het grootste deel van onze terugreis zit erop, al hebben we nog 12 uur voor de boeg. vanmorgen om 7.00 uur NZT opgestaan, douchen en aankleden. Gelukkig gisteren al alle spullen ingepakt dus de koffers stonden klaar. Met de free shuttle naar het airport en inchecken. Koffers bij de bagage drop-off, en je van de domme houden als ze vragen hoe zwaar die is en hoeveel je mag meenemen. Op de heenweg mochten we 23 kg pp en de check-in dame mocht 25 accepteren zei ze. Dus dat nu ook gemeld bij de dame van New Zealand air die onze bagage aannam. Ging ze mee akkoord en de bagage mocht mee. Dan wachten op boarding time, en Wim heeft zijn zinnen gezet op een laatste keer een full english breakfast. Nou, de hele luchthaven gezien, maar geen full english hier te krijgen. Dus het maar gedaan met een surrogaat. Om 10.45 mogen we boarden en zitten we naast een stewardess die zelf met vakantie gaat. Helaas is het bewolkt en kunnen we New Zealand niet nog een laatste keer goed bekijken. Op Auckland anderhalf uur overstaptijd en het gaat vlot. En dan volgt 11 uur zitten. Wel netjes elk uur een rondje lopen, water halen, snack bij de counter en even kletsen met de stewardess. Tenslotte hebben we geen zijn in DVT. Aankomst in Hong Kong 21.00 uur lokale tijd. dus de eerste inhaalslag is gemaakt. Op de telefoon zitten we al in 29 januari, maar die gaat dus effe terug naar de 28ste. dan de halve luchthaven over naar de transfer en na de securety nu voor mij een bakkie koffie en even de blog bijwerken en Wim ligt languit op de bank te pitten. Ik ga zo proberen om een foto map te maken met Highlights. Dat zal niet meevallen, want we hebben zoveel gezien. We gaan proberen om in het tweede lange eind allebei te slapen om alvast wat te wennen aan nederlandse tijd. Dus trusten en tot morgen!!

1. Jorien:
    28 januari 2015
    Hele goeie reis, en hopelijk lekker slapen t laatste stuk! Jullie kunnen denk ik terug kijken op een fantastische reis, dat droomt vast lekker. Xx Jorien
  2. Arie in Kona, homesoil of Ironman:
    28 januari 2015
    Heen 23 kg, terug 25 kg, dus 4 kg souvenirs. Of moeten we van die 23 kg eerst de aardappelen, uien, stuk kaas, chocolade vlokken eraf halen? Goede reis, is er geen leuke steward meer bij Cathay?
  3. Fred:
    28 januari 2015
    Wim, je bent bijna Maori.