43. bijna weer opreis naar huis

27 januari 2015 - Christchurch (hotel), Nieuw-Zeeland

27-1-2015 Bij het opstaan is het druilerig miezer regentje niet echt uitnodigend om eruit te gaan. Nog effe dommelen en een boekie lezen, maar dan toch in de kleren en ontbijten. We moeten de camper leeg inleveren, dus na de afwas het vuil water lozen. Als ik buiten sta, lijkt 1 band wel erg plat. Wim erbij en ja hoor: A FLAT TIRE!!!. Bellen met de verhuurder en wachten op de wegenwacht. Gelukkig zijn ze er met een half uurtje, en in die tijd ons nuttig gemaakt om alle spullen in de tassen/koffer te frommelen (doen we op de hotelkamer wel goed) Na de simpele reparatie van een nieuw ventiel kunnen we op pad naar het vliegveld. De fietsen terugbrengen bij de fietsverhuur en natuurlijk een goeie koffie door naar het hotel. Gelukkig is onze kamer al klaar en kunnen we onze spullen daar al neerzetten. Dan nog een laatste check door de camper en naar de camperverhuur. Een heerlijke vakantie gehad, maar wel wat technische problemen. Dus een lijstje ingeleverd bij de verhuurder. Zaken als een gps die niet werkt en de radio die het na 1 week laat afweten, geen campingtafeltje, een gordel die niet werkt en zo nog wat kleine trubbels. Ze doen niet moeilijk en geven gelijk de huurkosten voor de GPS en een tegemoetkoming voor het ongemak. Dus vlot afgehandeld. In de hotelkamer alle spullen overnieuw ingepakt.Gelukkig kunnen we beneden de koffers wegen zodat we een beetje weten of we erg over de schreef gaan. Samen komen we precies op 48kg !!! Nu effe buizen, lekker douchen en misschien nog even een rondje klaverjassen en dan morgenvroeg naar de luchthaven en op weg naar huis.

Zo komt er een eind aan onze halve wereldreis van 48 dagen (zonder Doerak), 5500 km, 10-30 graden, 2 wc-rollen, 9.593 fotobestanden, 88 GB, van putter tot potvis, 9800 ft en zeeniveau, HKD en NZD, zon en regen, bergen en dalen, water en ijs, natuur en cultuur, top koffie samen een heerlijke tijd.

1. Monique:
    27 januari 2015
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Dank voor het delen van jullie verhalen. Goede reis! Kus vanuit Bangkok, Monique
  2. Geertjan:
    27 januari 2015
    zal wel even slikken geweest zijn met inleveren van het huisje, groetjes en welthuis!
  3. Henk en Tineke:
    27 januari 2015
    Een veilige thuisreis gewenst en we zijn benieuwd naar jullie mooie verhalen en foto's. Groetjes Henk en Tineke
  4. Arie in Kona, homesoil of Ironman:
    27 januari 2015
    Hoezo bergen en dalen? Wij hebben alleen maar bergen op het netvlies na zo'n reis. Take care!
  5. Arie in Kona, homesoil of Ironman:
    Make love, not war.
  6. Arie in Kona, homesoil of Ironman:
    27 januari 2015
    Home is were your heart is...
  7. Fred:
    27 januari 2015
    Vandaag weer plots drie nieuwe verhalen! Moet niet gekker worden. Goede reis naar Bennekom en hier op het werk alles onder controle. De mail loopt over...
  8. Fred:
    27 januari 2015
    Wat een story! We hebben weer genoten hier in Bennekom. De koffie is ook hier ok. Ben benieuwd naar je velletje.
  9. Arie in Kona, homesoil of Ironman:
    27 januari 2015
    Goede reis en vergeet niet op Hong Kong Int'l over te stappen naar AMS.
  10. Ans en Wout:
    28 januari 2015
    wel sterk dat jullie bijna bij de finish nog een lekke band hadden. We hebben genoten van de verhalen en de foto's en wensen jullie een goede vlucht naar het kille Nederland toe.
  11. Benjamin:
    28 januari 2015
    Lieve wim en suzan!
    Fijne reis naar huis, veel liefs van jorien en mij!
  12. Jan blokland:
    29 januari 2015
    oost west thuis best. Goede reis en want een prachtige tijd heben jullie gehad. Daar kun je wel een tijdje op teren.