18. Fietsen is hard werken

28 december 2014 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we naar het Whakarewarewaforest gegaan om ons daar eens flink in het zweet te werken. We worden wel een beetje dol van de plaatsnamen met veel w, a, k, r, e er in. Ze zijn niet uit te spreken en vervallen dus vaak in vaag gebrabbel als ik tegen Suzan zeg welke naam ze op de borden moet volgen....

In dit bos hebben we eerst een doorgewinterde maintainbiker teleurgesteld, hij wilde dat wij allerlei mooie routes zouden gaan fietsen. Wij wilden echter alleen maar een leuke fietstocht! Over een goed begaanbaar bospad naar het Green en Bleu lake, een tocht van zo`n 30 km dus dat is goed te doen. Dachten we. Op 1/3 van de tocht kreeg Suzan last van haar rug, en besloot ik dat we een short cut zouden nemen. Uiteindelijk bleek die er helemaal niet te zijn, en hebben we alsnog de hele route gedaan. Gelukkig was de rest van de tocht beter te doen, en heeft ze zonder veel last de tocht volbracht. Wat een geweldige natuur hier en zeker vanaf de fiets veel beter te bekijken dan vanuit de auto. In het bos schoot ik deze Tomtit. Een vogeltje van het van het formaat Roodborst.

Nu doorgereisd naar Taupo (eindelijk een makkelijke naam...) Onderweg heeft Suzan een bad genomen in een heetwater riviertje, samen met nog zo`n 20 man.
Een kokende modderpoel is toch wel een vreemd gezicht, de modder spettert een meter de lucht in en beland dan op de steeds verder groeiende rand rond de erupties.

Gedurende de dag verschillende keren geprobeerd met Leonique te bellen en gelukt om contact te krijgen rond 18.45 Zij bleken 40 km zuidelijk van Turangi te zitten en wij op dat moment in Taupo (45 km noordelijk). Beiden besloten om dus nog even door te rijden, en voor de i-site van Turangi elkaar ontmoet. Een camping opgezocht en terwijl Jon en Leonique de tent opzetten voor hun een hapje eten gekookt. Daarna lekker douchen en in de camper gezellig zitten kletsen met een kopje koffie en natuurlijk een biertje en een wijntje in de camper genuttigd en tot laat zitten kletsen. Na een onvermijdelijke KD t-shirt foto en een heerlijk ontbijt, zijn wij weer ons weegs gegaan.

1. Groet uit Waalre waar de zon altijd schijnt:
    29 december 2014
    En hoe spreekt die TomTom dan die namen uit, vragen wij ons af. En een foto van die twintig Maori strijders met een wit mens in hun midden is natuurlijk een kiekje dat we graag wel eens willen zien. Veel reisplezier.
  2. Adarie:
    29 december 2014
    We lezen weer een gezellig verhaal en leuk dat jullie KD mensen zijn tegengekomen. Tussen haakjes is reisverhaal 17 tussen NZ en Ned. verloren geraakt? ;) We zijn nu al jaloers dat jullie 12 uur eerder 2015 hebben dan wij. Happy New Year!!! alvast
  3. Benjamin:
    29 december 2014
    We hebben jullie gemist met kerst! Ondanks dat was het heel gezellig bij "de klerkjes". Echt genieten om al jullie verhalen te lezen.. Liefs Jorien en Benjamin
  4. Monique:
    30 december 2014
    Jan heeft ook nog ergens 200 foto's van modder, ik ben weer even terug in NZ, leuk!